Posledního půl roku byla jedna obrovská horská dráha – jak v reálném, tak ve studijním životě. Od naprosto fantastických momentů mého života až po některé mentálně opravdu náročné momenty. To vše se samozřejmě promítlo také do průběhu mého studia.
Diplomová práce a Seminář k diplomové práci IV: Finalizace textu
Tento semestr, jakožto původně můj závěrečný se logicky točil především okolo psaní závěrečné diplomové práce.
Začátek semestru jsem začínal na dvou frontách – na jedné straně jsem stále cítil, že potřebuji dostudovat dostatečné množství literatury, než se pustím do rozhovorů s výzkumníky, na stranu druhou jsem věděl, že daný výzkum, a tedy i hloubkové rozhovory, potřebuji odstartovat co nejdříve, tak abych následně stíhal. Jakmile jsem měl tedy literaturu dostatečně nastudovanou, dopracoval jsem osnovu rozhovorů do konečné podoby a pustil jsem se do rozhovorů. Jakmile byly rozhovory u konce, mohl jsem přejít k analýze, kdy jsem nejdříve pracoval na přepisech rozhovorů, jejich kódování a následné hloubkové analýze daných poznatků. Tato fáze mi nakonec zabrala až překvapivě moc času, ale je dost možné, že to bylo i tím, že jsem se učil s novým nástrojem pro kódování. Jakmile jsem s byl s touto fází hotov pustil jsem se konečně do psaní. Bohužel se mi po asi měsíci psaní přihodily v soukromém životě záležitosti, které mi psaní lehce ztížily. Naštěstí nás v tu dobu psalo na domě diplomku více a tak jsme si čas od času udělali společnou psací session.
Zároveň jsem si ale v těchto momentech začal uvědomovat, že mě téma pedagogiky zajímá více než jen jako koníček a rád bych si vystudoval pedagogické minimum. Právě i tento faktor nakonec přispěl k tomu, že jsem se psaní diplomové práce rozhodl prodloužit až do podzimního semestru.
Digitální design bez bariér
Tento předmět byl naprosto skvělý. Ačkoliv jsem jej našel na poslední chvíli před začátkem semestru a tak tak se mi podařilo jej zapsat, mám opravdu radost, že se tak stalo.
Pan Mgr. Pavlíček je naprostá kapacita a jsem neuvěřitelně rád, že se podařilo jej získat pro výuku takového předmětu. Byl jsem naprosto ohromen, jaké znalosti pak magistr má a z kurzu jsem si odnesl opravdu neuvěřitelné množství konkrétních praktik, které se v rámci inkluzivního designu používají.
Zároveň jsme si mohli na začátku kurzu říct, zda máme nějaká témata, která by nás třeba zajímala více a pak magistr pak následně kurz přizpůsobil tomu, co nás zajímalo.
Jediná věc, která mě trochu mrzela, že jsme v rámci kurzu nemohli dané informace taktéž zkusit aplikovat v praxi, a tak je nejspíše budu muset zkusit vyzkoušet až v rámci praxe v práci.
Leadership
V rámci předmětu Leadership bylo cílem se seznámit se základními metodikami a mindsety, které by měl správný vůdce týmu mít.
Z tohoto kurzu jsem měl z počátku velký strach a nebyl jsem si jist, zda si jej následně nezruším, protože již od útlejšího věku naprosto nesnáším veškeré přednášky a poučky o tom, jak být správný leader à la OVB. Hned při první hodině jsem ale byl příjemně překvapen. Kurz vedl Petr „Jezevec“ Pouchlý, který je naprosto neuvěřitelná persona a mít předmět, který vede byla obrovská zábava.
V rámci kurzu jsme probírali jak teoretické základy, ale taktéž jsme si je prakticky procvičovali. Mnoho aktivit bylo zaměřených na kooperaci v týmech a na studium ze situací, které můžeme jako nezávislý pozorovatel sledovat. Například i ve filmech. Velké množství workshopových aktivit vedlo k tomu, že jsem si celý kurz skvěle užil a byla zábava jej mít, ačkoliv přiznávám, že si nejsem jist, kolik informací jsem si z něj reálně odnesl.
Blok expertů
Předmět Blok expertů se na KISKu vypisuje každý semestr a jedná se obvykle o každotýdenní zvané přednášky od expertů z praxe. Jelikož měl tento semestr oznámená skvělá jména, rozhodl jsem se jej tentokrát zapsat.
Nejvíce mě zaujaly přednášky s Ivanem Bartošem na téma Politika, veřejný prostor a informace a přednáška, Petra Kováře a jeho Muzeum webového designu, Internet jako nová globální infrastruktura od Terezy Bartoníčkové a v neposlední řadě Adam Fendrych s přednáškou Jak se pečou inovace v Rohlík.cz.
Na přednášku Terezy Bartoníčkové jsem následně zpracoval podcast a k přednášce Ivana Bartoše jsem připravil myšlenkovou mapu.